يکشنبه 2 دي 1403En
مدیریت مصرف منابع و انرژی

حوزه مدیریت مصرف منابع و انرژی

تاکید این حوزه بر موضوعاتی نظیر بهینه سازی مصرف منابع، کنترل مصارف و آلودگی‌ها و ارتقا کارایی در سطح بانک می باشد. این حوزه شامل کلیه فعالیت های مرتبط با موضوعات مدیریت مصرف انرژی، آب، کاغذ، مواد مصرفی، مدیریت بهره وری منابع، پایش و کاهش آلاینده‌های محیطی است. بانک ملت در این زمینه فعالیت های مختلفی انجام داده است که از آن جمله می توان به موار ذیل اشاره نمود: 
- ابلاغ دستورالعمل های نحوه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها به کلیه واحدهای بانک
- کاهش حدود 10 درصد مصرف برق هر ساختمان در ساعات پیک مصرف برق با کاهش روشنائی های اضافی و باز کردن کامل اتصال الکتریکی روشنایی ها در محل های غیر قابل استفاده در ساختمان ها
-کاهش 70 درصد مصرف برق از طریق تعویض چراغ های قدیمی با چراغ های LED و صرفه جویی هزینه ای در حدود 36.000.000.000 ریال
- کاهش 20 درصد مصرف برق از طریق استفاده از دیزل ژنراتور در ساختمان ها از ساعت 15-13 در ایام تابستان و صرفه جویی هزینه ای در حدود 2.200.000.000 ریال
- کاهش 30 درصد ظرفیت برودتی ساختمان و خاموش کردن سیستم های فوق در ساعات خارج وقت اداری در کلیه ساختمان ها
-کاهش 60 درصد مصرف برق و نیز کاهش جریان اولیه راه اندازی تجهیزات الکتروپمپ های موجود در ساختمان های ستادی از جمله ساختمان های فرصت و ایرانشهر با استفاده از اینورتر 
-تهیه دستورالعمل استاندارد برق سیستم های پسیو در راستای مهندسی و کاهش هزینه های سربار
-بررسی استفاده از انرژی های تجدید پذیر در راستای کاهش هزینه برق مصرفی ساختمان ها
-استفاده از سنسورهای روشنایی در راهروها و سرویس بهداشتی کلیه ساختمان های ستادی
-مدیریت و اجرای نت در تمامی ساختمان های ستادی و مدیریت شعب استان تهران و تهیه چک لیست های تجهیزات به منظور پیشگیری قبل از خرابی تجهیزات در سراسر کشور 
- کاهش  5 تا 7 درصدی مصرف برق با استفاده ازنصب فیلتر اکتیو در ساختمان های فرصت، ایرانشهر، دماوند، چهارراه ولیعصر و ... بمنظور بهبود کیفیت و افزایش توان برق مصرفی ساختمان ها و جلوگیری از نوسانات جریان برق 
-کاهش تعداد روشنایی های نصب شده در پروژه های جدید براساس استانداردهای موجود
-تغییر ساعت کاری واحدهای بانک بمنظور صرفه جویی در مصرف انرژی در تابستان 97
- کاهش مصرف کاغذ بانک از طریق حذف کاغذ در فرآیندهای مختلف کاری از طریق استفاده از سامانه های اتوماسیون اداری، فیش حقوقی، رزرو اماکن رفاهی، ثبت اضافه کار پرسنل، مشاهده اطلاعات درمانی، مشاهده اطلاعات تسهیلات و صندوق های سرمایه گذاری و وام ها، مراکز درمانی طرف قرارداد بانک، نظرسنجی پرسنل بانک ملت، تردد، بخشنامه ها و اطلاعیه ها، صدور گواهی اشتغال به کار، بیمه عمر، احکام ریالی و ....