1ـ از دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه روی رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود اجتناب نمایید.
2ـ از بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.
3ـ تلفن همراه خود را به نرم افزار ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید.
4ـ برای دسترسی به سامانه همراه بانک از ابزارهای فیلتر شکن نظیر VPN استفاده ننمایید.
5ـ به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات امنیتی، از اقدامات ذیل بر روی گوشی تلفن همراه اجتناب نمایید:
-دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه مشکوک
-باز نمودن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیل
-ورود به وبسایتهای متفرقه و باز نمودن لینکهای مربوطه
6ـ گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی (PIN, Pattern, Password و...) قفل گردد.
7ـ از صحت اطلاعات شماره تلفن همراه خود در سامانه همراه بانک اطمینان حاصل نموده و در صورت تغییر اطلاعات مزبور نسبت به بروزرسانی آن از طریق مراجعه به شعبه، اقدام نمایید.
8ـ ارسال پیامک جهت ورود به سامانه همراه بانک یا انجام تراکنشهای مالی، سبب آگاهی شما از سوء استفادههای احتمالی و جلوگیری از سوءاستفاده بیشتر است. به محض دریافت چنین پیامکهایی در صورتی که عمل مذکور از سوی خودتان صورت نگرفته، نسبت به غیرفعالسازی کارت بانکی و تغییر رمز عبور سامانههای بانکی خود اقدام و مراتب را در اسرع وقت به بانک اطلاع دهید.
9ـ هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه عبور سامانههای بانکی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانههای ارتباطی نظیر تلفن، شبکههای اجتماعی و... برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.
10ـ هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه عبور سامانههای بانکی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را بر روی کاغذ، تلفن همراه و سایر مکانها و تجهیزاتی که امکان دسترسی به آنها وجود دارد، ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانههای ارتباطی نظیر تلفن، شبکههای اجتماعی و... برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.
11ـ بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامهای، کد ملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و...) را از طریق تلفن، ایمیل، پیامک، شبکههای اجتماعی، پیشنهاد اتصال به لینکهای ارتباطی اینترنتی و... درخواست نمیکند. در صورت رخداد این مورد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواستهایی مراتب را سریعاً به بانک اطلاع دهید.
12ـ از اعمال تغییرات و دستکاریهای منجر به کاهش سطح امنیت و قابلیت اعتماد سخت افزار و نرم افزار تلفن همراه (نظیر شکستن قفل درگوشیهای دارای سیستم عامل ISO (Jailbreak) و گوشیهای دارای سیستم عامل اندروید(Root) و... ) اجتناب نمایید.
13ـ در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه یا نیاز به سرویس سخت افزاری و نرم افزاری، به نمایندگیهای معتبر مراجعه نمایید.
14ـ هنگامیکه به بلوتوث و NFC نیازی ندارید از خاموش بودن آن مطمئن شوید.
15ـ از نصب برنامههای کاربردی بر روی تلفن همراه که مجوزهای دسترسی بیشازاندازه درخواست میکنند، پرهیز نمایید.
16ـ اخبار مربوط به بانک را فقط از طریق مبادی رسمی دنبال نموده و قبل از هر اقدامی از صحت ادعای مطروحه توسط فرد یا افراد، در قبال انجام خدمات بانکی مطمئن گردید.
17ـ سایت پلیس فتا به آدرس
www.cyberpolice.ir مرجع مفیدی برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیتی است.
18ـ هرگز اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی خود را در شبکههای اجتماعی قرار ندهید.
19ـ در صورت بروز اشکال در فرآیند استفاده از سامانه همراه بانک و عملیات درخواستی، از یاری جستن از افراد ناشناس جداً خودداری فرمائید.