يکشنبه 12 تير 1401En
سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی

سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی

بانک ملت با هدف گسترش خدمات بانکداری الکترونیک  وافزایش سطح خدمات غیر حضوری و همچنین تسهیل در ارائه ی خدمات به" مشتریان حقوقی  غیر دولتی" خود، اقدام به راه اندازی سامانه ی بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی نموده است .
چنانچه دارنده ی یکی از انواع حسابهای (نظیر جاری ، قرض الحسنه پس انداز وکوتاه مدت)هستید ولی تا کنون خدمات بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی خود را فعال ننموده اید ، می توانید با مراجعه به شعبه ی افتتاح کننده حساب  ، نسبت به فعال سازی این خدمت اقدام و شناسه مشتری و گذرواژه خودرا دریافت کنید .
پس از اخذ گذرواژه و نام کاربری از شعبه ، می توانید با انتخاب یکی از دو گزینه ی زیر وارد سامانه شوید .
1. مراجعه به وب سایت بانک ملت به نشانی www.bankmellat.ir   وانتخاب سامانه ی بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی .
2- مراجعه به نشانی اینترنتی https://biz.bankmellat.ir
پس از فعال سازی این خدمت در شعب می توانید با مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی نسبت به تغییر کلمه عبورخود اقدام نمایید .
همچنین می توانید پس از ورود به سامانه  ، نام کاربری خود را به نام کاربری دلخواه  خود تغییر دهید .
این نکته بسیار حائزاهمیت  است که، کلمه عبور و نام کاربری اخذ شده از شعبه ، صرفاً برای کاربرارشد  شرکت/ سازمان صادر می شود .
کاربر ارشد می تواند با ورود به سامانه ؛ نقش ها ، کاربران  وهمینطور دسترسی های لازم به حساب های  شرکت یا سازمان  را برای کاربران تعیین و تعریف کند . انجام هرگونه تراکنش مالی درسامانه ی مزبور صرفاً با در اختیار داشتن گواهی امضای الکترونیک صادره از وزارت صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی  ایران امکان پذیر است . گواهی امضای الکترونیک باید به نام صاحبان امضاء شرکت/سازمان از دفاتر اسناد رسمی تهیه گردد.


مزایای طرح

در سامانه ی بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی ، نقش ها مطابق نیاز سازمان و توسط کاربر ارشد در سیستم تعریف می شود و مطابق با شرح وظایف  ، مجوز فعالیت  ، به نقش موردنظر تخصیص می یاید .به عنوان مثال تعریف نقش حسابدار یا مدیر مالی و .....

مدیریت نقش

در سامانه ی بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی ، نقش ها مطابق نیاز سازمان و توسط کاربر ارشد در سیستم تعریف می شود و مطابق با شرح وظایف  ، مجوز فعالیت  ، به نقش موردنظر تخصیص می یاید .به عنوان مثال تعریف نقش حسابدار یا مدیر مالی و .....

مدیریت کاربران

کاربر ارشد می تواند به تعداد دلخواه برای نقش های تعریف شده در سامانه کاربر ایجاد نماید. سامانه امکان تولیدگذرواژه ونام کاربری برای کاربران ایجاد شده را بصورت مکانیزه فراهم می نماید.

مدیریت حواله

در این سامانه امکان ثبت و صدور انواع حواله فی مابین حساب های بانک ملت همچون حواله ی اینترنتی  ، منظم و گروهی وجود دارد و می توان  گزارشات  مربوط به  آنها را دریافت کرد. علاوه براین می توان برای مبلغ  حواله (با توجه به پارامتریک بودن ) سقف تعیین نمود .

مدیریت حواله پایا و ساتنا

یکی از خدمات این سامانه  صدور این  دو حواله  به حساب های سایر بانک  ها است . که می توان حواله های پایا ، پایاگروهی ،پایا منظم و ساتنا را ثبت و صادر نموده و گزارشات مربوط به آن را دریافت  کرد . همچنین امکان استعلام گروهی کد شبا نیز فراهم شده است .ثبت حواله توسط افرادی که مجوز به آنها تخصیص یافته ، قابل انجام است .

مدیریت چک

در این سامانه امکان استعلام و مشاهده ی وضعیت دسته چک ، مدیریت چک های صیاد(ثبت، تایید و انتقال)و گزارشات چک های واگذار شده برای شما فراهم شده است .

مدیریت پرداخت ویژه

درصورتی  که از خدمت پرداخت ویژه بانک ملت (پرداخت سود سهام-خسارت بیمه و ...) استفاده می کنید ، می توانید از امکاناتی  نظیر بارگذاری  فایل پرداخت و دریافت گزارش های صورتحساب  ومشاهده  و ویرایش اطلاعات  بهره مند شوید .

مدیریت واریز ویژه

در صورتی که  از خدمت واریز ویژه استفاده نمایید ، می توانید از امکاناتی  نظیر بارگذاری فایل واریز ویژه و دریافت گزارش های مربوطه بهره مند شوید .

مدیریت حساب

شما در این سامانه می توانید اطلاعات  و گردش حساب خود را  مشاهده و گزارش کاملی از عملیات انتقال وجوه خود را دریافت نمایید  .

مدیریت خدمات بانکی

در حال حاضر می توان خدمات بانکی همچون  پرداخت گروهی و پرداخت موردی  قبوض را انجام داد و گزارش های مربوط را در این بخش دریافت نمود .

مدیریت ملت کارت

برای هرحساب دراین سامانه  ، امکان صدور ملت کارت-کارت مجازی فراهم شده است .

بانک پرداخت

این قسمت  امکان فعال سازی خدمات بانک  پرداخت (مکانیزه نمودن پرداخت های خرد ) و دریافت گزارش های مربوط به آن را فراهم می سازد .

مدیریت تسهیلات

دراین قسمت می توانید مانده بدهی تسهیلات خودرامشاهده واقساط تان را بازپرداخت کنید  . از دیگر مزایای این قسمت مشاهده ی اخطاریه های  مربوطه و دریافت گزارشات  تعهدات غیر مستقیم است .

بن کارت:

دراین سامانه امکان صدور و شارژ موردی و گروهی بن کارت برای پرسنل فراهم شده است.

قرض الحسنه نیکوکاری

شما در این سامانه می توانید با استفاده از این خدمت نسبت به صدور معرفی نامه های موردی و گروهی تسهیلات نیکوکاری اقدام و گزارشات مربوطه را اخذ نمایید.

صدور ضمانتنامه:

با استفاده از این خدمت در این سامانه شما قادر خواهید بود نسبت به ثبت درخواست و صدور ضمانتنامه اقدام نمایید.

مدیریت خدمات مباشر (موبایل بانک شرکتی):

دراین قسمت امکان تعریف و تخصیص خدمات مباشر برای کاربران فراهم شده است.

تمدید خدمات بانکداری

دراین قسمت می توانید درخواست  تمدید خدمات را به صورت  سیستمی و بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت کنید .

تسهیم مبلغ کارمزد خدمات سامانه

امکان پرداخت کارمزد صرفا براساس تعداد بسته های خدمات خریداری شده(بصورت سالانه )در سامانه فراهم شده است.

1‏-راهنمای کاربر ارشد(ادمین) سامانه

e.keramat no: 1401/292957 no 14010227