بانک ملت به حوزه مسئولیت های اجتماعی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر می نگرد لذا فعالیت های این حوزه را با پذیرش کامل و داوطلبانه انجام می دهد و در سال های اخیر تلاش نموده است که فعالیت های خود را از تمرکز صرف بر امور خیریه و بشردوستانه خارج و به سایر حوزه های مورد نیاز جامعه تسری دهد. استخراج حوزه های 8 گانه فعالیت های مسئولیت اجتماعی، گزارش شفاف فعالیت های انجام شده ، تبعیت از استانداردهای جهانی در این زمینه و تلاش در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های مسئولیت های اجتماعی گواهی است بر این نگرش بانک ملت.
بانک ملت بهعنوان یک شهروند سازمانی به نقشآفرینی خود در عرصههای اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی واقف است از اینرو علاوه بر متعهد بودن به رعایت الزامات قانونی و مبانی اخلاقی کسبوکار؛ بر آن است تا فعالانه مسئولیتهای لازم و مرتبط با اقدامات خود را بر عهده گیرد. بانک ملت تلاش دارد تا مسئولیت اجتماعی بهعنوان یک باور و فرهنگ در بانک نهادینه شده و در فعالیتهای روزمره کارکنان تجلی یابد.
رویکرد بانک ملت به مسئولیت اجتماعی در گستره زمانی میانمدت و بلندمدت و با تکیهبر کسب اهداف عالی اجتماعی قرار دارد علاوه بر این به مشارکت در فعالیتهای خیریه و واکنشهای بهموقع در برابر تقاضاهای محیطی توجه خواهد شد. تمامی فعالیتهای بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای علائق ذینفعان اصلی تنظیم میشوند و طیف گستردهای از مسئولیتهای اقتصادی، قانونی، اخلاقی و انساندوستانه را شامل میشوند.
در انتخاب برنامهها و فعالیتهای مسئولیت اجتماعی، فعالیتهایی در اولویت قرار میگیرند که همزمان منافع بانک و جامعه را دربر داشته باشند و منجر به خلق ارزش مشترک برای طرفین گردد. این فعالیتها عمدتاً همراستا با کسبوکار تخصصی بانک یعنی خدمات مالی قرار دارند. خطمشی کلی بانک ملت تمرکز بر حوزههای چندگانه زیر خواهد بود:
1. فعالیتهای خیرخواهانه و بشردوستانه
2. ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان
3. مدیریت مصرف منابع و انرژی
4. تامین مالی و سرمایه هدفمند
5. حفظ محیط زیست
6. مشارکت کارکنان و مشتریان
7. فرهنگسازی
8. ارتباطات برون سازمانی
بانک ملت متعهد است با ارزیابی مستمر فعالیتهای خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و گزارشگیری پیشرفت این فعالیتها در چارچوب گزارش پایداری GRI بهصورت سالانه ضمن برنامهریزی فعالیتهای آتی گزارشدهی اقدامات و نتایج به ذینفعان را به انجام رساند.