شنبه 1 دي 1403En
سامانه پیگیری تراکنش های ناموفق (سیام)

سامانه پیگیری تراکنش های ناموفق (سیام)

تراکنش های ناموفق: به تراکنش هایی گفته می شود که از راه های الکترونیک (اینترنت، ATM ،POS) انجام گیرد اما به رغم کسر شدن وجه از حساب مشتری، خدمت خواسته شده از بانک دریافت نشود.
بانک ملت در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، برای پی گیری و تسهیل فرآیند رفع مغایرت تراکنش های ناموفق، اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی ویژه ای به نام"سیام" کرده است.
مشتری گرامی همه مغایرت های احتمالی در تراکنش های الکترونیک حداکثر طی مدت 48 ساعت به صورت گروهی واریز خواهد شد. چنانچه پس از مدت مذکور وجه مربوط به مغایرت به حساب بازگشت داده نشد، گزارش موضوع را در بانک (به صورت حضوری یا غیرحضوری) به ثبت برسانید.

برای استفاده از امکانات این سامانه، خواهشمند است به نکات زیر توجه فرمایید؛

  - تراکنش ها باید از طریق دستگاه های خودپرداز، یا پایانه های فروش نصب شده در شعب بانک ملت، یا محیط اینترنت انجام شده باشد.
  - دارندگان کارت های بانک ملت که برای انتقال وجوه به سایر بانک ها از دستگاه های خودپرداز بانک های دیگر استفاده کرده باشند، نیز می توانند مغایرت احتمالی تراکنش های ناموفق را از راه این سامانه پیگیری‌کنند.
  - از وقوع تراکنش ناموفق باید حداقل 24 ساعت گذشته باشد؛
  - دارندگان کارت های بانک سپه باید شماره 19 رقمی کارت خود را (که با عدد 589210 شروع می شود) در سامانه ثبت کنند؛
  - با عنایت به ارسال پیام کوتاه برای مشتریان، به هنگام ثبت اطلاعات در ثبت شماره تلفن همراه خود، بسیار دقت کنید. درغیر ان صورت بدیهی است که مسئولیت هرگونه سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساب به عهده شخص مشتری است؛
  - برای پی گیری مغایرت ها به جز سامانه اینترنتی ویژه بانک ملت (سیام) می توانید به هریک از شعبه های این بانک نیز مراجعه فرمایید.
  - شماره پی گیری تراکنش ناموفق را به طور کامل (مثال: 67/12345) در سامانه ثبت کنید.