به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در این مراسم با بیان این نکته که شرکت نوپای بیمه ما به یک شرکت اثرگذار در صنعت بیمه تبدیل شده است، گفت: این شرکت در مدت کوتاه فعالیت عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته که شایسته قدردانی است.
مدیرعامل بانک ملت افزود: امروز کارآفرینان اقتصادی و خانواده ها از بیمه ما به عنوان یک شرکت معتبر بیمه ای نام می برند که این موضوع مسوولیت شرکت را سنگین تر می کند.
وی برنامه استراتژیک را برای شرکت های نوپا بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر شرکتی بدون داشتن استراتژی به پیش برود اشتباهات زیادی خواهد داشت که این اشتباهات نهادینه خواهد شد و تغییر آنها هزینه های زیادی را بر شرکت تحمیل خواهد کرد.
دکتر دیواندری اضافه کرد: در شرکت های نوپا، تعیین استراتژی بسیار راحت تر است و به تبع آن، مراحل موفقیت نیز سریع تر طی حواهد شد.
وی استراتژی را دیدگاه شرکت نسبت به کسب و کار تعریف کرد و ادامه داد: این استراتژی باید به گونه ای تعیین شود که حس خوبی نسبت به کار در کارکنان و مشتریان ایجاد کند و همچنین دربرگیرنده ارزش های منحصر به فرد و ویژگی های متمایز شرکت باشد.
مدیرعامل بانک ملت با ابراز خرسندی از تدوین برنامه استراتژیک در شرکت بیمه ما تاکید کرد: برنامه استراتژیکی هم در بانک ملت در حال اجرا است که باید بین این دو برنامه هماهنگی کامل ایجاد شود.
وی با بیان این نکته که بیمه در کشور ایران چندان شناخته شده نیست و ضریب نفوذ بیمه پایین است، تصریح کرد: اکنون ضریب نفوذ در بیمه های زندگی بسیار پایین است و در بیمه های غیرزندگی نیز رقابت خیلی فشرده شده است. بنابراین یکی از برنامه های اصلی شرکت بیمه ما باید حرکت به سوی بیمه های زندگی به عنوان حلقه مفقوده صنعت بیمه باشد.
دکتر دیواندری قرار داشتن بیمه ما در کنار بانک بزرگی مثل بانک ملت را مزیت بزرگی برای این شرکت خواند و اضافه کرد: اگر شرکت در زمینه بیمه های زندگی به مهارت بالایی دست پیدا کند آن گاه به سیل عظیمی از مشتریان بانک دست پیدا خواهد کرد.
وی حدود 20 میلیون مشتری بانک ملت را بازار بالقوه بزرگی برای شرکت بیمه ذکر کرد و گفت: شرکت می تواند محصولات مشترکی را با بانک تعریف کند ضمن این که می تواند از برند بانک برای آشنایی مردم با بیمه های زندگی و افزایش میزان فروش این بیمه ها بهره ببرد.
دکتر دیواندری با اشاره به اجرای بانکداری جامع در بانک ملت، اظهار داشت: در این پروژه، جایی هم برای فعالیت های بیمه ای دیده شده است که انتظار می رود شرکت بیمه ما به صورت قوی و با تجهیزات کامل، در کنار پروژه قرار بگیرد و از اکنون، توسعه بیمه ای زندگی را پایه ریزی کند.
وی نیروی انسانی و زیرساخت های فناوری اطلاعات را دو سرمایه اصلی شرکت عنوان کرد و یادآور شد: نیروی انسانی باید به گونه ای انتخاب شود که برنامه و جریانات ارزش ساز را بشناسد و به آن به خوبی عمل کند ضمن این که زیرساخت های الکترونیک هم این امکان را فراهم می کند که شرکت، به سرعت خدمات را تغییر دهد و محصولات جدید را طراحی کند.
دکتر دیواندری با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه شرکت بیمه ما، تصریح کرد: افزایش سرمایه شرکت، مورد تاکید و حمایت جدید بانک است زیرا انجام کارهای بزرگ مستلزم داشتن سرمایه کافی است تا شرکت بتواند در صنعت بیمه کشور عرض اندام کند.
محمد علیپور، مدیرعامل شرکت بیمه ما هم در سخنانی اعلام کرد که برنامه استراتژیک این شرکت در طول پنج ماه کار فشرده و با همکاری تمامی بخش های شرکت برای پنج سال آینده تدوین شده است.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت بیمه ما پس از گذشت حدود 20 ماه از فعالیت آن، اظهار داشت: هم اکنون شرکت در 22 استان مهم کشور دفتر تاسیس کرده و یکهزار و 20 نماینده جذب کرده است.
مدیرعامل بیمه ما از راه اندازی بخش پرداخت خسارت این شرکت خبر داد و گفت: افزایش سرمایه شرکت هم در حال نهایی شدن است و مجوزهای آن نیز کسب شده که در چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.