مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت:بانک ملت 8/22 درصد از منابع بانک های تجاری کشور را در اختیار دارد
مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت گفت:این بانک در سال گذشته بالاترین درصد رشد را در میزان چهارسپرده و کل منابع در میان بانک های تجاری کشور به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، علیرضا لگزایی در همایش کارشناسان این بانک اظهار داشت:سهم بانک ملت در کل منابع بانک های تجاری از 5/16 درصد در سال 76 به 1/20 درصد در سال 85 ،6/21 درصد در سال 86 و 8/22 درصد در پایان آذرماه سال 87 افزایش یافته است.
به گفته وی ، سهم درصد بانک ملت از منابع چهارسپرده اصلی بانک های تجاری نیز در سال 76 حدود 68/16 درصد بوده که در 30 آذرماه سال جاری به 21درصد رسیده و این در حالی است که سهم بانک ملت از تعداد شعب از 5/13 درصد در سال 76 به 7/11 درصد کاهش یافته است.
لگزایی تاکید کرد: بانک ملت از لحاظ تعداد شعب در رتبه چهارم نظام بانکی قرار دارد ولی از لحاظ منابع بانک دوم کشور است.
وی از افزایش تعداد حساب های متمرکز این بانک به 13 میلیون و 800 هزار فقره خبر داد و گفت:شمار کارت های بانک ملت نیز به مرز 8 میلیون و 800 هزار فقره رسیده است.
مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت افزود: تاکنون حدود سه هزار و 500 دستگاه پایانه فروش در شعب و بیش از 106 هزار پایانه فروشگاهی بانک ملت در سراسر کشور نصب و راه اندازی شده است.
وی تعداد خودپردازهای بانک ملت را نیز یکهزار و 833 دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: تعداد شعب این بانک نیز با اصلاحاتی که صورت گرفته به یکهزار و 833 شعبه رسیده است.
لگزایی با اشاره به داخلی بودن سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت اضافه کرد: این بانک نخستین بانک تجاری دولتی است که طرح جامع بانکداری متمرکز را در بخش ریالی در تمامی واحدهای صف و ستاد خود به طور کامل راه اندازی کرده است و تمامی واحدهای آن دارای ارتباط آنلاین با مرکز هستند.
به گفته لگزایی ، آخرین محصول سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت ، کلر و چک بانکی بود که از دوهفته دیگر در سراسر کشور فراگیر می شود و بدین ترتیب از هرشعبه ای می توان چک بانکی گرفت و در هر شعبه دیگری آن را نقد کرد.
به گفته وی ، در عین حال بانک ملت اولین بانک تجاری است که خدمات بانکداری الکترونیک را از طریق تمامی کانال های غیرحضوری به مشتریان ارایه می دهدضمن این که در ارایه خدمات خرید اینترنتی به دانشگاه ها و شرکت ها نیز پیشگام بوده است.
مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت به افزوده شدن امکانات جدید به حساب های جاری الکترونیک این بانک (جام) اشاره کرد و ادامه داد:بر اساس این قابلیت ها ، مشتری می تواند با یک دستور ، صورتحساب جام خود را فقط در شعبه ای خاص قابل مشاهده کند ضمن این که امکان صدور دسته چک از سوی سایر شعب نیز در سامانه بانکداری متمرکز فراهم شده است.
وی اضافه کرد: تایید مبلغ چک به صورت اختیاری و اجباری نیز از دیگر امکانات جدید حساب های جام است که بر اساس این قابلیت ، تا زمانی که چک در اینترنت از سوی صادرکننده تایید نشود ، قابل وصول نخواهد بود.
لگزایی با بیان این نکته که هم اکنون امکان پرداخت قبوض از طریق خودپردازها برای مشتریان فراهم است ، افزود:تلفنبانک سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت هم با داشتن 420 خط تلفن ، امکان حواله بین حساب های مشتری را فراهم کرده است.
وی با تاکید بر این نکته که امکان افتتاح حساب جدید برای مشتریانی که دارای حساب متمرکز در بانک ملت هستند از طریق اینترنت فراهم شده است ، گفت: تعداد مشتریان اینترنتی این بانک از 58 هزار مشتری در فروردین ماه سال گذشته به 264 هزار مشتری در 27 دی ماه سال جاری افزایش یافته و شمار مشتریان تلفنبانک نیز از 192 هزار نفر به 586 هزار نفر رسیده است.
به گفته وی ، تعداد مشتریان همراه بانک ملت نیز با رشد قابل ملاحظه ای از 74 هزار مشتری به 221 هزار مشتری افزایش یافته است.
لگزایی در عین حال با تاکید بر لحاظ کردن تمامی استانداردهای امنیتی روز دنیا در سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت ، تصریح کرد:در حوزه طراحی ، تولید و راه اندازی سامانه های این بانک از لحاظ امنیتی ، ایراد و نقصی وجود ندارد.
يکشنبه 27 بهمن 1387