مدیرعامل بانک ملت:بانکداری الکترونیک ، سرعت و کارایی کارکنان نظام بانکی را چند برابر می کند
مدیرعامل بانک ملت ، هزینه سنگین پیاده سازی ، نبود بسترهای مناسب فرهنگی ، شفاف نبودن قوانین موجود و منطبق نبودن ابزارهای موجود پولی و بانکی ایران با جهان را از محدودیت های موجود در مسیر توسعه در کشور عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، دکتر علی دیواندری در همایش سراسری ایران کد که با حمایت این بانک برگزار شد ، گفت: برقراری سیستم ایران کد ، اتفاق جدیدی در اقتصاد ایران و در حوزه بازرگانی است که بازار جدیدی را برای کالا و خدمات ایجاد می کند.
وی افزود: ایران کد با ایجاد یک بازار الکترونیک ، قابلیت مقایسه قیمت ها ، شفافیت تراکنش ها و امکان بررسی کیفیت ها را فراهم می سازد.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به تمایل و اشتیاق ارایه کنندگان کالا و خدمات به مجهز شدن به سیستم ایران کد، خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان نیز به دلیل سهولت دسترسی به اطلاعات و امکان مقایسه ، از این سیستم استقبال می کنند که این موضوع ، آینده خوبی را برای بخش بازرگانی ترسیم می کند.
دکتر دیواندری با بیان این نکته که این سیستم ها به ویژه از زمان ایجاد تجارت الکترونیک به صورت موفق در سراسر دنیا دیده شده است ، تاکید کرد: بانکداری الکترونیک ، مقدمه تجارت الکترونیک است و بدون تحقق این نوع بانکداری ، تحقق کامل تجارت الکترونیک ممکن نخواهد بود.
وی همراهی بانک ها را در بازرگانی و تجارت کشور بسیار حایز اهمیت خواند و ادامه داد: هم اکنون بسترهای مناسبی از لحاظ مخابراتی فراهم شده و سازمان های مختلف نیز کارهای خوبی برای ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیک انجام داده اند .
به گفته وی ، ایجاد این زیرساخت ها باعث شده است تا تعداد کارت های بانکی از حدود یک و نیم میلیون فقره در پایان سال 80 به بیش از 29 میلیون فقره در شهریور سال جاری برسد و تعداد دستگاه های خودپرداز نیز از 592 دستگاه به 8 هزار و 841 دستگاه و تعداد پایانه های فروشگاهی از 41 هزار دستگاه به 287 هزار دستگاه افزایش یابد که البته باز هم با استانداردهای روز دنیا فاصله زیادی داریم.
مدیرعامل بانک ملت ، تجارت الکترونیک را خرید و فروش کالا ، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های ارتباطی دانست و اظهار داشت: این نوع تجارت ، قابلیت خرید و فروش و داد و ستد محصولات و اطلاعات را از طریق اینترنت یا هر شبکه آنلاین دیگری فراهم می کند.
وی اضافه کرد: بانکداری الکترونیک ، انجام عملیات بانکی برای حمایت از یک فعالیت تجاری با استفاده از ابزارهای الکترونیک است که سبب افزایش سرعت و کارآیی کارکنان در ارایه خدمات بانکی در محل شعب ، فراهم کردن امکانات مناسب برای تسهیل فرآیندهای بین بانکی ، ارایه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب به مشتریان می شود.
سه شنبه 29 آبان 1386