توصیه های امنیتی مگابانک

ملاحظات امنیتی سامانه مگابانک

  •  اپلیکیشن سامانه مگابانک را صرفاً از طریق پورتال اینترنتی بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir دریافت نمایید.
  • رمز ورودِ سامانه مگابانک را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و همچنین بنا به‌ ضرورت تغییر دهید.
  • همواره از بروز بودن نسخه نرم‌افزار سامانه مگابانک اطمینان حاصل نمایید و نسبت به بروز رسانی آن اقدام نمایید و در صورت بروز مشکل در بروز رسانی سامانه مزبور مراتب را به بانک اطلاع دهید.
  • برای دسترسی به سامانه مگابانک از ابزارهای فیلترشکن نظیر VPN استفاده ننمایید.
  • تا حد امکان هنگام اتصال به شبکه‌های بی‌سیم رایگان و عمومی از سامانه مگابانک استفاده ننمایید.
  • پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، حافظه مرورگرِ گوشی تلفن همراه خود را پاک نمایید.
  • گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روش‌های امنیتی (PIN Pattern, Password و ...) قفل گردد.
  • از در اختیار قراردادن خدمات سامانه مگابانک برای سایر اشخاص خودداری نمایید. مسئولیت جبران خسارت و زیان ناشی از هرگونه سوءاستفاده از خدمات سامانه مگابانک بر عهده کاربر است.
  • بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما را از طریق ایمیل یا پیامک درخواست نمی‌کند. در صورت رخداد این مورد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواست‌هایی، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن ۱۵۵۶ (تهران) یا ۸۲۴۸۸-۰۲۱ (شهرستان) مطلع نمایید.
  • ارسال پیامک برای انجام تراکنش‌های مالی، سبب آگاهی شما از سوءاستفاده‌های احتمالی و جلوگیری از سوءاستفاده بیشتر است. به‌محض دریافت چنین پیامک‌هایی در صورتی‌ که عمل مذکور از سوی خودتان صورت نگرفته، نسبت به تغییر رمز عبور سامانه‌های بانکی خود اقدام و مراتب را در اسرع وقت به بانک اطلاع دهید.

 

 

 



6.1.11.0
گروه دورانV6.1.11.0