تسهیلات فرابانک ملت

بانک ملت با هدف تسریع و تسهیل در امور اجرایی اعطای تسهیلات خرد و کاهش مراجعه مشتریان به شعب و به‌منظور استانداردسازی فرآیند اعطای تسهیلات خرد با هدف غیرقضاوتی نمودن آن و فراهم‌سازی امکان تصمیم‌گیری هوشمند با استفاده از تحلیل داده‌های مرتبط با مشتری، سامانه هوشمند فرابانک ملت را بر بستر سامانه بانکداری اینترنتی طراحی و پیاده‌سازی نموده است. در این سامانه این امکان برای مشتریان فراهم می‌باشد که ضمن مشاهده نتایج استعلام‌های دریافتی، در صورت احراز شرایط درخواست، تسهیلات مورد نظر را به صورت غیرحضوری ثبت و پیگیری نمایند.

انواع تسهیلات سامانه هوشمند فرابانک ملت

- تسهیلات فرابانک متناسب با رتبه اعتباری، توان بازپرداخت و معدل حساب متقاضی 

  • تسهیلات بهان (بدون ضامن) تا سقف یک میلیارد ریال 
  • تسهیلات با ضامن برای مشتریان دارای رتبه اعتباری A تا سقف 2میلیارد ریال 
  • تسهیلات با ضامن برای مشتریان دارای رتبه اعتباری B تا سقف 1.5میلیارد ریال 
  • تسهیلات با ضامن برای مشتریان فاقد رتبه و دارای رتبه اعتباری C تا سقف 1میلیارد ریال 
  • تسهیلات شایان یک برای مشتریان دارای حساب مربوطه (جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفا اینجا کلیک کنید.)
  • تسهیلات نیک وام برای مشتریان دارای حساب مربوطه (جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفا اینجا کلیک کنید.)
  • تسهیلات گردونه برای مشتریان دارای حساب مربوطه و برندگان قرعه کشی ماهانه

- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جهت معرفی شدگان سایت بانک مرکزی
- تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری جهت معرفی شدگان سایت بانک مرکزی
- تسهیلات جهت مشتریان سازمانی

شرایط و مدارک مورد نیاز 

به منظور اطلاع از چگونگی تخصیص تسهیلات و تسهیل ثبت درخواست، شرایط و مقررات تسهیلات و مدارک مورد نیاز موارد ذیل را مطالعه نمایید؛

مشتریان چگونه از خدمات فرابانک بهره مند می شوند؟

  • ثبت درخواست

فرآیند ثبت درخواست تسهیلات در سامانه فرابانک ملت به شرح ذیل می باشد؛

  • دریافت شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، به صورت غیر حضوری ( با استفاده از برنامه کاربردی امضای ملت/ اطلاعات کارت بانکی) و یا مراجعه حضوری به شعب سراسر کشور
  • ورود به سامانه بانکداری اینترنتی 
  • انتخاب گزینه«تسهیلات غیرحضوری فرابانک ملت» 
  • انجام استعلام‌های مورد نیاز به صورت برخط
  • مشاهده لیست تسهیلات پیشنهادی سامانه (متناسب با شرایط احراز) 
  • انتخاب تسهیلات مورد نظر
  • ورود اقلام اطلاعاتی و بارگذاری مدارک مورد نیاز
  • دریافت رسید درخواست
  • بررسی درخواست
  • پس از ثبت درخواست در سامانه فرابانک، اقلام اطلاعاتی و مستندات درآمدی که توسط مشتری اعلام و بارگذاری شده است، توسط کارشناسان بانک بررسی و راستی‌آزمایی می‌شوند.
  • اعطای تسهیلات

در صورت تأیید درخواست توسط بانک، امکان دریافت تسهیلات به‌صورت کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه وجود دارد. درحال حاضر تمامی تسهیلات بهان، مبتنی بر معدل و سازمانی صرفاً به‌صورت کاملاً غیرحضوری قابل اعطا بوده و جهت سایر تسهیلات تکلیفی (ازدواج و فرزندآوری) فرابانک امکان اعطا در شعبه نیز وجود دارد.  

- اعطای کاملاً غیرحضوری از طریق برنامه‌کاربردی امضای ملت

روش اعطای کاملاً غیرحضوری دارای مزایای ذیل است:

- اعطا به‌ صورت حضوری در شعبه

درصورت ثبت درخواست در بانکداری اینترنتی توسط متقاضی امکان اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پس از تأیید درخواست، با مراجعه حضوری به شعبه جهت احراز هویت و امضای قرارداد وجود دارد. 

اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی

در راستای تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانک و همچنین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، خدمت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری علاوه بر سامانه فرابانک، از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی نیز فراهم می‌باشد. مشتریانی که در این دفاتر نسبت به ثبت درخواست تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اقدام نمایند هیچ‌‌گونه مراجعه‌ای به شعب بانک نخواهند داشت. از دیگر مزایای استفاده از دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی امکان حضور متقاضی و ضامن در دفاتر مجزا جهت امضای سفته و قرارداد می‌باشد.

دفاتر پیشخوان خدمات دولت و سامانه فرابانک به‌عنوان دو کانال موازی ثبت درخواست بوده و متقاضی بنا به اختیار خود می‌تواند یکی از مسیرهای مزبور را جهت دریافت تسهیلات خود انتخاب نماید.

مشتریان چگونه از خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی بهره مند می شوند؟

  • متقاضیان جهت ثبت درخواست به دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی مورد نظر مراجعه و مدارک و مستندات مورد نیاز جهت متقاضی و ضامن را تحویل می‌نمایند. 
  • ثبت درخواست و ارسال تصویر مستندات و مدارک به واحد فرابانک توسط متصدی دفتر انجام می‌شود. 
  • فرآیند راستی‌آزمایی و بررسی مستندات و مدارک ارسالی متقاضی و ضامن در واحد فرابانک ملت انجام خواهد شد. 
  • در صورت تأیید درخواست در واحد فرابانک ملت، مشتری و ضامن با حضور در دفتر پیشخوان نسبت به امضای دیجیتال سفته الکترونیک و قرارداد اقدام می‌نمایند.
  • بلافاصله پس از امضای دیجیتال قرارداد الکترونیک توسط متقاضی، تسهیلات مورد نظر به صورت مکانیزه به حساب متقاضی واریز خواهد شد. 

جهت مشاهده لیست دفاتر ارائه دهنده خدمت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بانک ملت اینجا  را کلیک نمائید. 

مدارک مورد نیاز

 

تسهیلات فناورمحور

اعطای تسهیلات خرد مصرفی به افراد جامعه به واسطه کاهش ریسک تمرکز و بهبود ترکیب پورتفوی مصارفی برای بانک حائز اهمیت بوده و دسترسی آسان عموم مردم به تسهیلات خرد جهت رفع نیازهای شخصی با ایجاد فرآیندهای شفاف، غیرقضاوتی و غیرپیچیده در فرآیند اعطای تسهیلات همواره مورد تاکید شبکه بانکی بوده است. در همین راستا بانک ملت در سنوات اخیر با مشارکت شرکت‌های فعال در حوزه لندتک ‏‏- که در ادبیات کسب و کار تحت عنوان«تسهیلات‌یار» شناخته می‌شوند ‏‏- امکان اعطای تسهیلات خرد به مشتریان معرفی شده از سوی سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت فراهم‌سازی امکان خرید اقساطی از بازارگاه شرکای تجاری شرکت‌های مذکور را طراحی و پیاده‌سازی نموده است. در این طرح «تسهیلات‌یار» عملیات بازاریابی، اعتبارسنجی، ثبت درخواست، اخذ استعلام‌های مورد نیاز و اخذ امضای دیجیتال قرارداد تسهیلات و سایر موارد مورد نیاز را (حسب ضرورت) مدیریت نموده و بانک علاوه بر ایفای نقش تامین‌کننده مالی، نسبت به برقراری سرویس‌های مورد نیاز جهت انجام فرآیند اعطای غیرحضوری تسهیلات اقدام می‌نماید.
در حال حاضر شرکای تجاری بانک در حوزه اعطای تسهیلات فناور محور عبارتند از:

 

  •  نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان (دیجی‌پی)
  • مهندسی نرم‌افزار شقایق (جت وام)
  • توسعه تجارت و فناوری تارا (تارا) 
  • اطلس تجارت نوین دیبا (اسنپ پی)
  • پیشگامان فن‌آوری دیجیتال آروید (تکنوپی)

 

 

 

 



6.1.11.0
گروه دورانV6.1.11.0