به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در مراسم تودیع خود تاکید کرد: اگر این تعلق عاطفی نبود ، در این سال های نسبتا سخت و ناهموار برای نظام بانکی، برایم مقدور نبود که بتوانم با تمام ظرفیت کار کنم و البته این علاقه در من درونی و نهادینه است و ارتباطی به اینکه دراینجا باشم یا نباشم ندارد.
وی افزود: امروز در آخرین سخنی که با شما دارم لازم دانستم اشاره کنم که شما همکاران گرانقدر این را بدانید که در یکی از بزرگ ترین، بهترین و مهم ترین بانک های کشور کار می کنید.
مدیرعامل پیشین بانک ملت ادامه داد: موضوع یک فرد نیست که بیاید یا برود، موضوع فرهنگ سازمانی و هویت تاریخی سراسر غرور و افتخار این سازمان بزرگ اقتصادی است که ماندنی است و با این رفت و آمدها ، فرهنگ و هویت سازمانی جابه جا نمی شود.
دکتر دیواندری خاطرنشان کرد: آنچه هویت تاریخی این سازمان عظیم اقتصادی را ساخته است، زحمات، تلاش ها و فداکاری های همکاران با شرافتی است که عمر پر برکت خود را برای ساختن این سازمان سپری کرده اند و خواهند کرد. همکارانی که عده ای از آنان با سرافرازی به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند و عده ای دیگر با نهایت دلسوزی و فدا کاری هم اکنون مشغول کار و تلاش هستند. و عده دیگری نیز در آینده جذب این کانون گرم خواهند شد که همکاران آینده ما محسوب خواهند شد.
وی با بیان این نکته که بانکی که شما همکاران عزیز در آن کار می کنید از ابعاد مختلف به شکوفایی استعدادها در میان همکاران، مشتریان و کارآفرینان اقتصادی کشور کمک کرده است اظهار داشت: بانک ملت همواره در کانون نوآوری های جدید بانکی قرار داشته واز این طریق موجب ارتقای سطح بانکداری کشور شده است.
دکتر دیواندری تاکید کرد: من همواره و در هر فرصتی که پیش آمده است به وجود این سرمایه های عظیم انسانی بانک افتخار کرده ام.
وی با قدردانی از آقای ساروخانی که بار مسوولیت مدیریت عاملی بانک ملت را به دوش گرفتند گفت: از سهامداران گرانقدر و نمایندگان آنان در هیات مدیره بانک نیز تشکر می کنم که با پذیرش استعفای اینجانب، زمینه این جابه جایی مسولیت را فراهم کردند.
دکتر دیواندری برای مدیرعامل جدید بانک ملت آرزوی موفقیت کرد و افزود: آقای ساروخانی که خود از مدیران مجرب و توانمند بانک هستند در سمت هایی مانند مدیر امور اعتباری ، معاون اعتباری ، قائم مقام بانک و و رییس هیات مدیره در این دوره مدیریت کمک کار اینجانب بوده اند و در کارهای انجام شده سهم بسزایی دارند.
وی خاطرنشان کرد: همه باید شاکر خداوندباشیم زیرا برای مدیریت بانک فردی انتخاب شده است که بانک و ظرفیت های آن را را به خوبی می شناسد.
دکتر دیواندری تاکید کرد: به شکرانه این اتفاق از شما همکاران گرانقدر تقاضا دارم یکدل و یک جهت تحت مدیریت و تدابیر ایشان به سوی فتح قله های موفقیت پیش بروید و هرچه در توان دارید برای سر بلندی خانواده بزرگ بانک ملت به کار گیرید.
وی با بیان این نکته که دوره حضورش در بانک چندان کوتاه هم نبوده است اظهار داشت: حضور در مرکز تحقیقات، عضویت هیات مدیره و دوره مدیریت عاملی ، مجموعا حدود ١٤ سال شده که در ابتدا به این حد ماندن گمان نمی بردم اما با مهربانی و محبت همکاران، سختی ها، ناهمواری ها وتلخی هایی که هر مدیری به طور طبیعی با ان روبه رو است، برایم قابل تحمل می شد گرچه روا نیست در این روز شیرین از تلخی ها یاد کنبم.
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
وی با اشاره به این نکته که دراین مجال اندک به عملکرد بانک در این دوره مدیریتی نمی پردازم گفت: این نه از این جهت است که کارنامه درخوری وجود ندارد بلکه به این دلیل است که اگر کاری شده یکایک همکاران در جای جای این بانک درآن نقش داشته اند و آن عملکرد متعلق به همه آنان است جز نواقص و کاستی ها که به من برمی گردد.
دکتر دیواندری ادامه داد: اگر کار مورد غفلت قرار گرفته ای باشد که هست، آن را به حساب اینجانب بگذارید نه از جهت سستی یا کاهلی بلکه به دلیل ازدحام کاری و محدودیت هایی که به طور طبیعی هر انسانی با آن رو به رو است.
هرچه هست از قامت ناساز بی اندام ماست
ورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست
وی اضافه کرد: یقین دارم فعالیت های حرفه ای و متداول صف و ستاد بانک بهتر از گذشته پی گرفته می شود و جای هیچ گونه تردیدی در این ارتباط وجود ندارد اما بر حسب ادای وظیفه، به صورت گذرا به چند نکته کوتاه اشاره می کنم که مبادا مورد غفلت قرار گیرد، گرچه می دانم همواره مورد توجه خواهد بود.
مدیرعامل پیشین بانک ملت، توجه ویژه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی بانک وتشویق همکاران به آموزش، تحصیل و یادگیری مداوم و کسب دانش و مهارت های جدید را مورد تاکید قرار داد و گفت: مادامی که پرسنل یک سازمان، تحصیل و یادگیری خود را از سازمان پنهان کنند آن سازمان به جایی نخواهد رسید زیرا برنامه های رشد فردی، جهت دار نبوده و در خدمت سازمان قرار نخواهد گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت بارور نگهداشتن روحیه تحقیق، پژوهش و نوآوری سازمانی به عنوان حفظ روند تغییر، تحول و پویایی سازمانی در بانک یادآور شد: توجه وافر به فناوری اطلاعات و ارتباطاتIT به عنوان پیشران توسعه و تنوع خدمات بانکی ارزش افرین،تقویت هولدینگ ها و شرکت های تابعه آنها با هدف افزایش سودآوری و هم افزایی در ارائه خدمات و فعالیت های بانکی، همچنین اهتمام به ادامه فرآیند تبدیل دارایی های غیر مولد به درآمد و نقدینگی نیز از موارد مورد تاکید اینجانب است.
اهتمام به اجرای مدبرانه طرح بانکداری جامع که آثار ا رزشمندی برای آینده بانک بر جای خواهد گذاشت و حمایت ازفعالیت ها و اقداماتی که موجب ایفای مسولیت فرهنگی و اجتماعی بانک در سطح جامعه می شود نظیر مدرسه سازی درمناطق محروم یا آنچه تا کنون در"بنیاد ملت" انجام گرفته است و مشارکت در کارهای خیر، از دیگر مواردی بود که دکتر دیواندری، مدیرعامل پیشین بانک ملت بر آنها تاکید کرد.
وی در پایان از تمامی همکاران در ستاد مرکزی و سرپرستی ها به ویژه همکاران شاغل در شبکه شعب همچنین همکاران شاغل در شرکت ها و واحدهای خارج از کشور که در این سال ها همراهی و کمک خالصانه کردند سپاسگزاری کرد و ضمن آرزوی سلامت و سعادت برای آنان گفت: آرزو دارم با استفاده از ظرفیت های فردی که در یکایک شما وجود دارد و پتانسیل های موجود در بانک ملت بتوانید بیش از گذشته به کشور و مردم عزیزمان خدمت کنید.
با نگاهی که در آن شوق برآرد فریاد
با سلامی که در آن نور ببارد لبخند
دست یکدیگر را
بفشاریم به مهر
جام دل هامان را
مالامال از یاری ، غمخواری
بسپاریم به هم
بسراییم به آواز بلند:
- شادی روی تو!
ای دیده به دیدار تو شاد
باغ جانت همه وقت از اثر صحبت دوست
تازه ،
عطر افشان
گلباران باد .