محمد رضا ساروخانی خبر داد:تشکیل کمیته های ویژه برای تسریع در تصمیم گیری های اعتباری در بانک ملت
عضو هیات مدیره بانک ملت از تشکیل کمیته های عالی و ویژه برای تسریع در تصمیم گیری های اعتباری در این بانک طی سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، محمدرضا ساروخانی در همایش مدیران ارشد این بانک ، مهم ترین چالش در عرصه خصوصی را نحوه تعامل و ارتباط با مشتریان خواند و اظهار داشت: در سال جدید باید رفتارها را تغییر دهیم ، فرآیندها را کوتاه تر کنیم و در برخورد با مشتریان ، ادب ، سرعت و دقت در پرداخت تسهیلات را رعایت کنیم.
معاون اعتباری مدیرعامل بانک ملت اضافه کرد: با ورود به عرصه خصوصی ، نرخ سود تسهیلات بانک هم تغییر یافته که این موضوع از چالش های پیش روی مشتریان کلیدی خواهد بود به همین دلیل باید با ارایه خدمات مطلوب و افزایش کیفیت محصولات ، نوعی مزیت رقابتی برای آنان ایجاد کنیم.
وی بر پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق به عنوان یکی از راه های موفقیت در بانکداری خصوصی تاکید کرد و یادآور شد:ما در بانک ملت برای کسب سودآوری بیشتر ، باید محصولات جدیدی را که برای مشتریان جذابیت دارد طراحی کنیم ضمن این که باید تمام خدماتی که در بانک های دیگر به مردم ارایه می شود مطابق با چارچوب های بانک ملت به مشتریان اعطا شود.
ساروخانی با تاکید بر لزوم رعایت اصول بانکداری حرفه ای در مدیریت منابع بانک ، خاطرنشان کرد: باید برای مشتریان کلیدی که در رتبه بندی های اعتباری ، جایگاه های بالاتری دارند مزیت هایی قائل شویم تا باعث تشویق آنها به همکاری با بانک شود.
وی بهینه سازی نظام مدیریت منابع و مصارف ، تغییر ترکیب دارایی ها و اولویت دادن به دارایی با بازده بیشتر ، کاهش مطالبات معوق ، تقویت نظام مدیریت ریسک ، ارتقای سطح کیفی خدمات و اخذ کارمزد متناسب با خدمات را از مهم ترین راهکارهای بهبود کیفیت فعالیت بانک ملت برای فعالیت موثر در عرصه خصوصی برشمرد.
به گفته عضو هیات مدیره بانک ملت ، این بانک در سال جاری برای تسویه خالص مطالبات سررسید گذشته ، به مدیران شعب اختیارات لازم را تفویض خواهد کرد ضمن این که تغییراتی نیز در آیین نامه اعطای تسهیلات خود در جهت سودآوری بیشتر بانک اعمال خواهد شد.
دوشنبه 28 ارديبهشت 1388