جمعه 1 بهمن 1395
راهنمای ویژه دارندگان کارت

راهنمای ویژه دارندگان کارت

پرداخت اینترنتی نوعی پرداخت الکترونیکی است که از طریق آن دارندگان کارت‌های بانکی عضو شتاب با استفاده از"جزئیات کارت" می‌توانند کالاها و خدمات عرضه شده در وب سایت‌های اینترنتی را خریداری کنند.

جزئیات کارت 

جزئیات کارت اطلاعاتی است مشتمل بر:

  - شماره کارت: شماره 16رقمی مندرج بر روی کارت بانکی؛
  - رمز اینترنتی کارت: عددی(5 تا 12 رقم) است به انتخاب دارنده کارت، که از طریق منوی"تغییر رمز" دستگاه خودپرداز بانک صادرکننده کارت، قابل دریافت است.
  - شماره شناسایی دوم (Card Verification Value 2): عددی (3 یا 4 رقمی) است مندرج بر روی کارت‌های بانکی. 
  - تاریخ انقضای کارت: تاریخی است مندرج بر روی کارت بانکی، که لازم است به صورت دو رقم سال و دو رقم ماه در جای مربوط ثبت شود.

روش خرید در سامانه پرداخت اینترنتی 

در هر خرید اینترنتی نخست باید در سایت فروشنده(چنانچه مجهز به سامانه خرید اینترنتی باشد) نسبت به انتخاب محصول دلخواه (کالا/خدمت) اقدام، و سپس برای پرداخت بهای محصول از درگاه اینترنتی(خرید/پرداخت) بانک عامل استفاده کرد.

مراحل خرید

  1. ورود به سایت اینترنتی فروشنده؛
  2. انتخاب کالا یا خدمت دلخواه؛
  3. تایید گزینه"پرداخت از طریق اینترنت" و انتخاب"درگاه بانک ملت"؛ 
  4. وارد کردن شماره (16 رقمی)کارت، رمز اینترنتی، cvv2، تاریخ انقضای کارت، و عبارت امنیتی در صفحه پرداخت اینترنتی بانک ملت؛
  5. تایید"پرداخت اینترنتی" (کسر مبلغ خرید از حساب کارت در لحظه)؛ 
  6. برگشت به سایت فروشنده و تکمیل مراحل خرید.

عملیات رفع مغایرت

با تمهیدات پیش‌بینی شده در طراحی سامانه پرداخت اینترنتی بانک ملت و تولید سوئیچ جدید سامانه میزان مغایرت‌ها (یا تراکنش‌های ناموفق) تا حد چشمگیری کاهش یافته است. اما چنانچه؛ در طی خرید اینترنتی مغایرتی به وجود آید، مشتریان گرامی می‌توانند به روش زیر مراتب را پیگیری کنند.
  1. مراجعه به سایت اصلی بانک ملت (نشانی: www.bankmellat.ir ) یا سایت"شرکت به‌پرداخت ملت" ( نشانی: www.behpardakht.com )؛
  2. انتخاب گزینه"پیگیری تراکنش‌های ناموفق" (در صفحه اول سایت بانک ملت) یا گزینه"اعلام مغایرت" (در صفحه اول سایت به‌پرداخت ملت)؛
  3. انتخاب گزینه"ثبت تراکنش خرید ناموفق"؛
  4. درج شماره 16 رقمی کارتی که با آن خرید انجام شده است؛
  5. تکمیل فرم اطلاعات خرید.
توجه: اعلام مغایرت می‌باید پس از 24 ساعت صورت گیرد و عملیات"رفع مغایرت" ظرف 48 ساعت انجام خواهد‌شد.

نکات مهم 

  - میزان کارمزد

   برای استفاده از سامانه پرداخت اینترنتی بانک ملت هیچ هزینه و هیچ کارمزدی دریافت نمی شود.

  - مبلغ خرید

   به ازاء هر تراکنش، حداقل هزار ریال و حداکثر یک میلیارد ریال.

  - خرید با کارت سایر بانک‌ها

  با هریک از کارت‌های صادره از بانک‌های عضو شتاب که دارای اطلاعات مربوط به خرید اینترنتی (رمز اینترنتی، cvv2 ، تاریخ انقضا) باشد، می توان از درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت خرید کرد.